Google Suche im Portal

Registrierung  English
 Home 
Museum Aktuell


MUSEUM
AKTUELL

Eur.
Museen

Eur.
Ausstellungen


SHOP


ExpoTime!


Media-BLOG

Eur.
Firmen


Verlag


Hilfreiches


Sonderausstellungen

Leihausstellungen








Sonderausstellungen
   Upcoming and running exhibitions

Ausstellungsbesucher, Museumsprofis und Journalisten finden hier Sonderausstellungen aus ganz Europa. Abgedeckt werden nach ICOM Museen, Ausstellungshallen, Science Centers, Botanische Gärten, Zoos etc Geographisch decken wir die europäische Türkei und Israel zusätzlich ab. Vuele Museen haben leider nicht mehr die Kapazitäten, uns Ihre Ausstellungen mitzuteilen.SQL-Datenbankabfrage sowie oben Abfrage des gesamten Portals mittels Google.

Viel Vergnügen!

Welcome to our exhibition module covering Europe, European Turkey and Israel. According to ICOM we include museums, exhibition halls, science centers, botanical gardens, zoos etc. Due to reduction of personnel, many museums are unable to communicate their exhibitions to us. SQL-query with additional Google search tool for the whole portal. Enjoy!

Standardsuche / Standard search
1. Suche in / Search by:
Exhibitions  Volltext/Fulltext  Ort/City, Museumname
2. Suchtext / Search text:  
 
Keine Platzhalter erforderlich / No Joker needed
Bitte GROSS/klein Schreibung beachten / please, consider upper & lower cases

2 gefunden / found
Ägypten - Land der Unsterblichkeit


Von/from: 16.11.2014  Bis/until: 31.12.2022

ACHTUNG: Die Reiss-Engelhorn-Museen haben wegen des Coronavirus bis auf weiteres geschlossen! Aktuelle Informationen unter www.rem-mannheim.de

Die Ausstellung „Ägypten - Land der Unsterblichkeit“ öffnet dem Besucher die Pforten zur faszinierenden Welt der antiken Hochkultur am Nil. Die bis zu 6000 Jahre alten Exponate stehen im Mittelpunkt einer Schau, die mit eindrucksvollen Inszenierungen und Themenwelten einen kulturhistorischen Überblick in die Alltagswelt im Land der Pharaonen oder in die ganz eigenen Jenseitsvorstellungen gibt. Anhand hochwertiger Originale zeigt die Ausstellung das Leben an den fruchtbaren Ufern des Nils in allen wichtigen Epochen des Alten Ägyptens: von den Anfängen im 4. Jahrtausend v. Chr. bis zur koptischen Zeit im 6. und 7. Jahrhundert n. Chr.
Diverse Mitmachstationen runden die Ausstellung ab und machen sie vor allem auch für Kinder, Familien und Schulklassen zu einem unvergesslichen Erlebnis.

Hinweis: Im Juli und August ist die Ausstellung geschlossen.


 
Öffnungszeiten / Opening
Di – So, 11 – 18 Uhr,
auch an Feiertagen geöffnet,
außer 24. und 31.12.
Informationen: Tel 0621 – 293 31 50
www.rem-mannheim.de

Veranstalter / Institution
Reiss-Engelhorn-Museen - Museum Weltkulturen D5
Museum Weltkulturen D5
DE 68159 Mannheim

Tel.: 06 21/293-3150
E-Mail: reiss-engelhorn-museen@mannheim.de
WWW: http://www.rem-mannheim.de/ausstellungen/aegypten/

Tihomir Matijević - Ordnung


Von/from: 08.03.2021  Bis/until: 25.04.2021

The cycle Art in Front of the Art Pavilion

The past year faced us with multiple challenges. Compounding the unprecedented global epidemiological situation, an earthquake hit Zagreb in March, inflicting major damage on the Art Pavilion and, temporarily at least, making it infeasible for the institution to put on its regular exhibition programme. The newly arising circumstances gave rise to a creative reaction: to shift art productions to the space in front of the Pavilion. Through the coming year a new exhibition programme with the unpretentious title Art in Front of the Art Pavilion will be put on precisely in this outside space. To date it has largely served just as an approach to the building itself, even though, several times, it has been turned into an exhibition venue for artworks – we might recall, for example, the exhibitions of Dušan Džamonja (1999), Ivan Kožarić (2005-2006) and Mirjana Vodopija (2013). Now, though, thanks to the urban siting of the Pavilion, the area in front of the establishment will become, through its new engagement as exhibition site, a place that encourages people to linger and gather. The Art Pavilion was always conceived as a place for urban life and for interaction. Now, when this aspect is to an extent frustrated, the outside space might make up for this lost factor of communality.

It is our intention – even after the Art Pavilion has been repaired and renovated – to go on with holding exhibitions in the open air. Indeed, it is our plan in the coming years to move across the boulevard known as the Green Wave and hold exhibitions in the very centre of Zagreb. When economic conditions in city and state stabilise, the Cycle will be put on biennially. We would like this series of exhibitions of ours to turn into a Contemporary Sculpture Outdoor Biennial, in which both Croatian and foreign artists will take part.

In the four exhibitions in the programme for this year, we shall present four Croatian sculptors whose works, each in their own particular way, will animate and enhance the exterior of the Art Pavilion. Not only will this kind of exhibition pull art right into public space, it will also prompt thinking about the role and potential of public sculpture, independent of its not infrequently ephemeral nature.

The first exhibition gives us the installation of an Osijek sculptor of the middling generation, Tihomir Matijević, a work entitled Ordnung. Art historians and critics are unanimous that Matijević’s work is provocative. In this context we might recall his exhibition Cake vs Bronze in 2013 in the Fine Arts Gallery in Osijek, or that entitled When the Monument was Young put on in 2016 in Pula in the Poola Gallery. In the same year the exhibition Transheroica or the Sculptor in Search of a Hero was shown in the Substructures of Diocletian’s Palace in Split.

In the work Ordnung too, the sculptor’s provocativeness and tendency to irony can be seen. The work consists of several elements that together create a whole, a sculpture. The construction machinery placed in the sand is at the very bottom and represents the economic conditions. Then comes the first part of the plinth, which depicts books from the area of architecture and art theory, with which the artist refers to the importance of planning public space. The second part of the plinth contains a quotation from Trajan’s Column, highlighting the importance of human labour. At the very top is the figure of a policeman recalling how it is that important figures from history are usually presented.

“Is Ordnung a treatise or a depiction of the society in which we live?” art historian Klaudio Stefančić asked Tihomir Matijević in an interview. The answer he received went: “One and the other, and yet neither. One can argue back and forth about any kind of object at all, for someone a stick stuck in the ground will be enough, while another won’t be moved by a hundred Brandenburg Gates. It’s more dependent on the cultural capacity of the recipient and his will than on the artist’s intention. A piece can function as a depiction of society, for the structure of social organisation is similar to the processes of building. To make this easier to understand I’ll put another unknown into the equation, the idea of the monument, or the transition of sculpture into monument. Unlike works of art, monuments are a collective expression and the production processes are far more complex. There is an attempt to put these processes in order (Ordnung): politics legitimises the profession, the profession politics; institutions, authorities, public debates and so on. There are many instances of the process of acceptance that, however much they might be democratic are to the same degree impossible. One doesn’t need to think here only of the corrupting Croatian politics of everyday life. Architecture is also a kind of dictatorship, as is maths, and art theory. All these disciplines take part in a millennial-long struggle against chaos.”

Matijević’s Ordnung functions at several levels. It is a kind of image of society, one of an ironic and somewhat grotesque character, and yet also a work that is concentrated on the very theme of public sculpture and the question of thinking about and using public spaces. Absolutely a welcome work of art in the time and space in which we live.

 
Öffnungszeiten / Opening
Outdoor, all day

Sponsor(en) / Sponsors
Zagreb City Office for Culture, Ministry for Culture and Media of the Republic of Croatia

Veranstalter / Institution
Art Pavilion in Zagreb
Trg kralja Tomislava 22
HR 10000 Zagreb

Tel.: +38514876487
Fax: +38514841080
E-Mail: info@umjetnicki-paviljon.hr
WWW: https://www.umjetnicki-paviljon.hr/portfolios/cikl


« zurück / back

 
ART RESTORE



 
KONSERVATIVe


Der neue Eipper

<b><center>Der neue Eipper</center></b>

Materialtechnisches Grundwissen für Kunsthistoriker, Händler und Sammler

eBook, lieferbar auf USB-Stick oder CD.


Wenn Sie mitreden wollen

<br>Wenn Sie mitreden wollen

ISBN 978-3-932704-89-5
60 Seiten mit 58 Abbn.,
eBook auf CD

NEU: Thesaurus für Orientteppiche und Kelims

<b>NEU: Thesaurus für Orientteppiche und Kelims</b>

ISBN 3-932704-09-6, ausgeliefert auf CD oder USB-Stick
Der Thesaurus beinhaltet folgende Teile:
•MATERIAL
•FÄRBETECHNIK
•TEPPICH-TECHNIK UND MATERIALPARAMETER
•PRODUKTIONSSTÄTTEN (ALLGEMEINE BEGRIFFE)
•TEPPICHLÄNDER UND TEPPICHORTE
•TEPPICHART
•TEPPICH-TEIL
•TEPPICHFORMAT UND -FUNKTION
•TEPPICH-DEKOR
•FLACHGEWEBE
•BESCHRIFTUNG
•BERUFSBEZEICHNUNG
•ANTIKIEREN, KONSERVIEREN, NACHBEHANDELN, RESTAURIEREN
•SCHADENSBILD

Mehr Infos durch Klick aufs Bild!

Bibliographie zu Fälschung und Fälschungserkennung

Bibliographie zu Fälschung und Fälschungserkennung

weit über 2000 Quellen, 1 CD mit interakt. PDF
22 €, bestellbar im Shop

Stay alert!

Stay alert!

Hier finden Sie Updates zum Buch "Fälschungserkennung".
Neueste Einträge:
Keine Venus, kein Trinkgefäß - ist der vermisste seltsame Hohlkörper von Aufhausen nichts als ein plumper Fehlbrand?
Kunsthändler verliert Prozess um angebliches Uecker-Bild
Keine Fälschung, sondern ein zweifach geschöntes Original des 16. Jh.
Gefälschte Qumran-Fragmente
Giuliano Ruffini and Pasquale Frongia
Neues zu de Caro oder: Die Bilder trügen - Der Fuchs verliert sein Fell, nicht aber seine Eigenschaften


Bestseller 1:

Bestseller 1:


Die wissenschaftliche Einführung ins Thema, mit zahllosen Beispielen und geschrieben mit der für den Autor typischen Prise Humor. Auch der zweite Band ist nun erschienen. MEHR im Shop!



 

© 2004-2021 by Manfred Gross Internetservice - YIPI
Staffelhofer-Weg 9 - D-66989 Petersberg
Alle Rechte vorbehalten

Ausgewiesene Marken gehören ihren jeweiligen Eigentümern.
Mit der Benutzung dieser Website erkennen Sie die AGB und die Datenschutzerklärung an.
Museum-Aktuell übernimmt keine Haftung für den Inhalt verlinkter externer Internetseiten.